Charakteristika jednotlivých úseků
Úsek administrativa
Úsek administrativy (vedoucí, účetní, vedoucí přímé obslužné péče, sociální pracovník) zabezpečuje:
- Provoz zařízení z ekonomického hlediska - sledování výdajových a příjmových složek, skladové hospodářství, hospodaření s majetkem, kontakt s dodavateli, zásobování, fakturace. Spolupráce s ředitelstvím Sociálních služeb Uherské Hradiště a s orgány zřizovatele. Kontakt se sponzory. Zavádění nového softwarového vybavení zařízení.
- Kontakt s provozovatelem a zřizovatelem - statistické vykazování, spolupráce na analýzách a projektech. Spolupráce v rámci inspekcí kvality poskytovaných služeb.
- Provoz zařízení z hlediska personálního zajištění – zaměřeno zejména na zvyšování odbornosti personálu, zajištění personálu na všech pracovních pozicích. Spolupráce s Úřadem práce.
- Mediální publicita zařízení – kontakt s médii, aktivní informování veřejnosti o dění v zařízení, spolupráce na různých akcích.
- Poskytování sociální pomoci, zpracování písemných podkladů a účast na jednáních v zájmu klientů s jinými odborníky, správa jmění, evidence plateb, zajišťování sociál. zdravotních služeb, operativní evidence příjmů a výdajů kapesného, spolupráce s rodiči a soudy.
- Vedení spisové dokumentace.
Úsek přímá obslužná péče (pracovníci v sociálních službách, zdravotní sestry):
- koordinace a metodické vedení pracovníků přímé obslužné péče při přípravě aktivizačních činností a jejímu správnému provedení + úzká spolupráce
- příprava dokumentace aktivizačních činností ( záznamy aktivizačních činností )
- metodické vedení pracovníků k výrobě a využití pomůcek
- aktivizační činnost, rozdělení zaměstnanců do aktivizačních činností
- individuální plánování, sestavování individuálních plánů = garant individuálního plánování
- zajištění personálního obsazení všech kulturních , sportovních akcí
- zabezpečení kulturního vyžití
- poskytování základní ošetřovatelské péče bez odborného dohledu
- vedení ošetřovatelské, zdravotní dokumentace
- vedení ke zdravému životnímu stylu
- včasné a přesné plnění ordinací lékaře
- spolupráce při řešení sociálních i zdravotních problémů uživatelů
- rehabilitace , vedení dokumentace + spolupráce s rehabilitačním oddělením , fyzioterapeuty
- příprava uživatelů na vyšetření
- doprovod a asistence u vyšetření
- provádění výcviku personálu s využitím kompenzačních pomůcek
- zajištění komplexní ošetřovatelské péče, koordinace a usměrňování odborných činností monitorování a vyhodnocení potřeb uživatelů
- koordinace a metodické vedení všech pracovníků přímé péče
- odpovědnost za dodržování hygienických a protiepidemiologických zásad
- dodržování zásad zdravé výživy a pravidel dietního systému
- kontrola vedení zdravotní a ošetřovatelské dokumentace
- sledování zdravotního stavu uživatelů
- spoluúčast na vypracování ošetřovatelských standardů, metodických postupů
- úzká spolupráce s lékaři
- příprava uživatelů na vyšetření
- doprovod a asistence u vyšetření
- provádění výcviku personálu s využitím kompenzačních pomůcek
- zajištění inkontinenčních, kompenzačních pomůcek pro uživatele
- zajištění léčivých přípravků , obvazového materiálu ….
- sledování a zajištění preventivní prohlídky pro uživatele
- rozpis služeb personálu
- sledování a zajištění očkování
- plnění ordinací lékaře
- kontrolní činnost
Úsek sociální (sociální pracovnice) zabezpečuje:
- Sociální práce a poradenství - komplexní zajištění sociální agendy, spolupráce s opatrovníky, zákonnými zástupci a rodinami, spolupracujícími institucemi (soudy, státní správa, veřejný opatrovník atd.).
- Podpora klientů v kontaktu se společenským prostředím
- Koordinace a podpora individuálního plánování klientů
Úsek technicko-hospodářský
Úsek technicko-hospodářský (údržba, stravovací provoz, úklid a prádelna) zajišťuje:
Údržba:
- zajištění chodu zařízení z hlediska energií, drobných oprav, údržby zařízení a zahrady, odpadového hospodářství. Zajištění provozu služebních vozidel a dopravu uživatelů do školy nebo na kulturní a sportovní akce. Spolupráce s administrativou z hlediska kontaktu s dodavateli, servisními firmami.
- spolupráce při výzdobě a údržbě interiéru a exteriéru zařízení.
- spolupráce s ostatními úseky v rámci příprav akcí pro uživatele.
- zajištění stravování uživatelů a personálu, sestavování jídelníčků, výdejek; spolupráce s administrativou z hlediska hospodárnosti nákupů a přípravy pokrmů. Spolupráce se sociální pracovnicí a úsekem přímé obslužné péče na evidenci uživatelů pro potřeby vratek. Kontakt s dodavateli.
- spolupráce s ostatními úseky v rámci příprav akcí pro uživatele
Úklid:
- zajišťování komplexních úklidových prací v zařízení, odpadové hospodářství; kontakt se servisními firmami.
- spolupráce s úsekem přímé obslužné péče při zajištění úklidu na pokojích uživatelů, spolupráce s uživateli při jejich samostatném úklidu svých pokojů.
Prádelna:
- zajišťování praní, žehlení a údržby prádla uživatelů a personálu.
- spolupráce s úsekem přímé obslužné péče při individuálních úpravách oděvních součástí nebo vybavení uživatele.
Stravovací provoz:
- Zajištění racionálního stravování s přihlédnutím k individuálním potřebám klientů. Podpora soběstačnosti klientů při stravování (zařazení tzv. švédských stolů do jídelníčku - tento styl servírování stravy podporuje klienty v samostatné přípravě stravy).